NIEUW  |  Klik hier en ontdek de ATMOS app

TELETASK solutions for hotels

Steeds tot uw dienst

TELETASK biedt nieuwe management tools voor kleine tot middelgrote hotels en B&B’s aan een betaalbare prijs. Diverse diensten kunnen namelijk ondersteund en/of uitgevoerd worden via het TELETASK domotica systeem. Het doel is de optimalisatie van de dienstverlening en  de verhoging van de gastentevredenheid, terwijl ook de kosten tegelijkertijd dalen

Bezoekers wensen een snelle en betrouwbare dienstverlening. Maar ze staan ook op hun privacy. Hoteluitbaters daarentegen wensen de kosten, de complexiteit, het personeel en de werkdruk onder controle te houden. TELETASK kan hier op vele manieren ondersteunen. Het gaat niet enkel over de besturing van kamerverlichting, toegangscontrole, verwarming/koeling, ventilatie… maar over een vergaande integratie van alle elektrische systemen en diensten. Van individuele kamers en suites tot publieke ruimtes zoals inkom, receptie, restaurants, bar, conferentiezalen, wellness, burelen, enz... Het TELETASK systeem is flexibel en kan volledig op maat geconfigureerd worden om gericht kosten te verlagen en tegelijkertijd dienstverlening te verhogen.

Het TELETASK domotica systeem is flexibel en kan volledig aangepast worden aan uw wensen. Hieronder vindt u enkele ideeën hoe TELETASK te gebruiken om de dienstverlening nog te verbeteren, maar ook uw kosten te beheersen.

Receptie

Verzenden van kleine boodschappen naar de kamer: “Gelieve de receptie te bellen”, “ Uw taxi is aangekomen”, “ Bezoeker voor u in de lobby”, of zelfs op maat: “Mr. Van Hoe wacht op U in de lobby”, … U kunt deze boodschappen ook in groep verzenden. Op deze manier is het slechts een kwestie van seconden om tientallen of honderden gasten te informeren in plaats van hen één na één op de kamer te moeten bellen en hen daarbij te storen. Inchecken/uitchecken gaat via het aanklikken van slechts één toets aan de receptie, enz.…De vermelde functies zijn standaard voorzien in het TELETASK systeem en kunnen op maat worden geïntegreerd in uw bestaande of nieuwe check-in/out en andere aanwezige systemen.

Wasserij- en kamerdiensten

Het personeel kan de aanvragen (vb. “kamer reinigen aub”) van gasten ontvangen op een standaard Windows PC of zelfs op een smartphone of tablet (Android or iPhone) terwijl ze andere kamers aan het bedienen zijn. Tijd en energie uitgespaard dus.  Van zodra het betreffende personeelslid de kamer binnengaat om bijvoorbeeld het linnen op te halen wordt het verzoek, dankzij de integratie met de toegangscontrole, onmiddellijk terug uitgezet.  De nodige info wordt bezorgd aan de managers en de receptie zal eveneens de gewijzigde status van deze kamer zien. Dankzij dergelijke toepassingen heeft de faciliteitenmanager ook permanent een volledig overzicht van alle kamers, hun gasten, het personeel en de geleverde diensten. De manager kan op zijn PC-scherm(en) een volledig overzicht zien van de actuele wensen van de gasten. Daarnaast kan de manager ook berichten zenden naar het bedieningspaneel in de kamer zoals: “We halen meteen uw linnen op”, “Room service klaar” ,… VEILIGHEID EN Beveiliging

Via de TELETASK geïntegreerde oplossingen is een heel gamma aan extra opties mogelijk. Als bijvoorbeeld de alarmsystemen (voor brand of andere) worden aangesloten, zullen de toepasselijke lichten automatisch aangaan in noodgevallen. Zo kunnen via de TELETASK water- en luchtkwaliteitsensoren automatisch veiligheids-en ondersteuningsacties in werk treden (bijvoorbeeld de watertoevoerkraan afzetten in geval van overstroming, de ventilatie activeren wanneer de luchtkwaliteit daalt en tegelijkertijd de facility managers en veiligheidspersoneel op de hoogte brengen van de situatie.  Wanneer het bericht “Niet Storen” gedurende een (te) lange periode actief blijft, kan een rode verklikker op het GUI+ scherm dit aanduiden. De verantwoordelijke kan dan controleren of dit een vergetelheid van de klant dan wel een andere (medische) reden heeft. De elektronische toegangscontrole van TELETASK kan de veiligheid bevorderen in de gastenkamers, maar ook in de hotelkantoren, opslagruimtes en andere zones.

De meeste functionaliteiten zijn beschikbaar in de standaard TELETASK software met een bewezen track record. Het systeem biedt echter ook een open communicatieplatform voor gepersonaliseerde software en integratie met software van derden.

Energiebeheer

Het TELETASK systeem draagt actief bij aan het beperken van energiekosten. Zo kan de sturing van de gastenkamer gelinkt worden aan een toegangskaart, zodat alle lichten en schakelaars gedesactiveerd worden en de verwarming/koeling wordt beperkt als de kamer wordt ontruimd. Ook de rolluiken, gordijnen of ‘slim glas’ kunnen automatisch worden ingeschakeld om de warmte van de zonnestralen te beperken (automatische bescherming tegen oververhitting) of om warmteverlies tegen te gaan. De toetsenpanelen in de kamers

Wanneer in elke hotelkamer over een AURUS-OLED beschikt, kunnen de gasten hun kamer op een eenvoudige, veilige en comfortabele manier besturen. Volgende functies zijn standaard  gekoppeld: verlichting (aan/uit, dimmen, kleurensturing), elektrisch bediende gordijnen / zonneschermen / ramen, verwarming/koeling, warmtepompen, ventilatoren, vloerverwarming en/of-koeling , audio systemen,....

Een extra functie van de AURUS-OLED is het gebruik van de ingebouwde alarmklok(*). Gasten kunnen eenvoudig de gewenste wektijd instellen. Ze hebben zelfs de mogelijkheid om de gewenste ontwaakmodus in te stellen zoals: “Alarm”, “Alarm+verlichting”, “radio+verlichting”, … Aangezien het display gebruikt maakt van iconen en van tekst voor de te sturen functies, is de AURUS OLED virtueel taalonafhankelijk, zodat buitenlandse gasten ook gemakkelijk alles kunnen sturen, zodat op die manier minder telefonische support dient gegeven te worden.

Het elektrische verdeelbord

Eén enkele TELETASK programmeerbare controle-eenheid kan tot 50 kamers beheren. Of een groter aantal afzonderlijke controle-eenheden kan opgezet worden als een volledig gedecentraliseerd systeem waarbij elke kamer haar eigen intelligente sturing heeft. Ze kunnen geïntegreerd worden over het lokale netwerk (LAN) en verbonden met het TELETASK beheer systeem ‘CONTROL TOWER’ of met de hotel BMS. De functionaliteit, samenwerking en efficiëntie worden zo versterkt. Functionele integratie waarbij gebruik gemaakt wordt van de TELETASK hoge snelheidsbus betekent dat bekabeling over het volledige gebouw veel eenvoudiger is dan bij standaard installaties. Dit kan bijdragen tot aanzienlijk lagere installatie-en onderhoudskosten.

Snelle technische ondersteuning

Indien een systeemcomponent defect is, kan het technische dienst van het hotel of de externe systeem integrator dit zelf snel en gemakkelijk vervangen. Software geconfigureerde onderdelen kunnen eventueel vooraf ingeladen zijn en zijn dus inwisselbaar en operationeel binnen een paar minuten, zonder dat een specialist ter plaatse dient te komen. Deze kan vanop afstand de nodige softwarediagnose stellen en de plaatselijke technische verantwoordelijke de juiste instructies geven.

De TELETASK software is gemakkelijk om te leren en de meeste programmawijzigingen kunnen, indien nodig, gedaan worden door het hotelpersoneel zelf. De software bevat ook een volledige diagnostics module, waarmee de oorzaak en plaats van technische storingen in de installatie snel kunnen worden opgespoord. De TELETASK producten zijn wereldwijd bekend als zeer betrouwbaar (MTBF > 20 jaar) en in geval dan toch een onderdeel stuk zou raken, kan het onderhoudspersoneel van het hotel dit gewoonlijk zelf vervangen in een paar minuten, dankzij de eenvoud en modulariteit van het systeem. Via het TELETASK DoIP concept (Domotics over IP), kan het hotelpersoneel, de systeem integrator, onderhoud contractor of andere specialist de sturing, het beheer en de diagnose doen van een volledige installatie (ter plekke of van eender waar in de wereld).

 

TELETASK heeft meer dan 33 jaar ervaring in domotica en is wereldwijd actief in meer dan 40 landen. Onze verdelers zijn gecertificeerde systeem specialisten die de hoogste betrouwbaarheid garanderen en samenwerken met een wereldwijd netwerk van lokale systeem integratoren. Professionele training- en examinatieprogramma’s zijn beschikbaar.

 

House of Porters

Doel

Het hoogst mogelijke niveau van luxe en comfort bereiken in een sfeer van stijlvolle omgeving

Omschrijving

Meester decorateur Pieter Porter is bekend voor zijn weelderige, volle, Engels-Franse barok stijl. House of Porters bevind zich in een Antwerpse mansion met een showroom, bloemenwinkel, lounge en vier prachtige hotel suites. Elke suite is ontworpen in een andere sfeer, de gasten worden ondergedompeld in een bad van genot waarbij ze zich volledige thuis voelen. 

Elke suite heeft zijn eigen stijl: Frans, Engels, Oosters,... Elke suite is voorzien van een TELETASK systeem dat de verlichting stuurt, de kamertemperatuur en de prachtige open haarden op gas. Met één klik op een toets kan room service gebeld worden. In de recent gerenoveerde suits zal u de AURUS touch panels terugvinden. Vanuit hun bed kunnen de gasten de volledige ruimte besturen. Een centraal touch screen bij de receptie beheert het volledige gebouw en de showroom. Er is toegangscontrole en ook beveiligingscamera's zijn geïntegreerd.

Speciale Features

  • Local mood “Aankomst”: Wanneer de gasten inchecken wordt de suite opgewarmd.

  • Local mood “Romance”: Met een klik op het design toesten paneel gaan de lusters zachtjes branden, de open haard gaat aan en de gordijnen sluiten.


Project referenties

Vind hier inspiratie voor uw eigen slimme woning of project